Nu är filmandet avslutat.

Under några intensiva veckor har sjuorna i arbetslag A och B producerat "Relationsfilmer". Eleverna har lärt sig hur man redigerar film i MovieMaker, hur man gör ett bildmanus samt hur man filmar. Projektet har inneburit att eleverna arbetat under ca två hela dagar med sina produktioner. Filmerna har haft "Härskartekniker" som övergripande tema. 

Nu kommer vi att avsluta projektet genom att visa och arbeta med filmerna på föräldramöten den kommande veckan.

Vi kommer även att låta eleverna utvärdera projektet här på bloggen.

Efter att ha arbetat med alla sjuor på TC måste jag säga att jag är mycket nöjd med vad de har presterat. Vi har fått träffa många elever som lagt ner mycket arbete på sina filmer. De har även uppvisat stort tålamod och stor kreativitet. Jag hoppas även att eleverna passat på att ytterligare lära känna varandra och att dom har haft kul. Vi kommer att redovisa en fullständig utvärdering lite längre fram.

Mathias

Kommentarer
Postat av: maria stam

har läst era inlägg i bloggen och blir förstås jättenyfiken på att se de filmer som eleverna gjort. nyfiken blir jag också på hur det kommer att gå vid den utvärdering som eleverna kommer att göra av sitt arbete. jag har tagit del av elevbloggen och sett att de är mycket positiva till arbetet. Kul, roligt askul etc är vanligt förekommande omdömen! Funderar lite över hur man skall få eleverna att formulera sig mer kring filmerna? skall försöka fundera på det på vår blogg.

Ni gör ett jättebra jobb!!!!

Vi hörs.

2009-03-20 @ 20:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0