C71 redigerar sina egna filmer.

Kan man genomföra ett filmprojekt där eleverna skapar manus, genomför filmandet samt redigerar sina egna filmer. Efter dagens lektion med C71 är jag beredd att svara JA. C71 har idag gått igenom grunderna i MovieMaker. Därefter ägnade de resten av lektionen till att börja redigeringen av sina egna filmer. Efter 80min hade de flesta grupperna fått sina klipp på plats och en del hade börjat att arbeta med de texter som skall med. BRA JOBBAT C71!!! Jag tror att eleverna idag har skaffat sig ett verktyg som de kommer att ha nytta av. Eleverna verkar dessutom att ha kul när dom jobbar, och det är det inte förbjudet att ha.......... Mathias

Kommentarer
Postat av: Anna S

Tycker att det verkar vara otroligt roligt att gå i skolan nu för tiden,önskar att det fanns samma möjligheter för tusen år sen när jag gick i skolan.Kommer man att kunna se filmerna här???Hoppas det.

2008-12-03 @ 20:12:39
Postat av: Anonym

vad roligt , hoppas att vi kan se filmerna här Mathias .

2009-02-09 @ 13:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0