C och E-sjuorna kämpar på

En vecka har gått sedan vi drog igång sjuornas arbete med "Relationer". Eleverna har under veckan som gått arbetat med att göra verklighet av sina historier. Som det ser ut nu så har de flesta grupperna i arbetslag C filmat färdigt och E-laget har dragit igång med sitt filmande. Generellt så tycker jag att eleverna har tagit ett större ansvar än vad jag förväntat mig. Tanken från början var att vi lärare skulle vara med grupperna när dom filmade. Detta hade inneburit att filmandet skulle tagit ca två veckor. Nu har eleverna tagit tag i kameran och skött denna del av projektet själva, och därigenom ökat tempot i produktionen. Nu återstår att skapa en fungerande struktur kring redigeringen. Vi kan se att många grupper behandlar teman om utanförskap på olika sätt och i olika miljöer. Man kan även se att det sätt som vi lärare agerar spelar stor roll.Filmerna utspelar sig i en rad olika miljöer, vilket borde leda till diskussioner om hur vi kan påverka vår arbetsmiljö. En annan fråga som väcks när man ser underlagen till elevernas filmer är de strukturer som präglar elevernas vardag, och då menar jag alt ifrån raster till lektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0